jueves, 17 de octubre de 2019

Mapa de la Ruta Santuari Mare de Deu dels Angels

Aquí facilito un mapa amb la ruta del  Santuari Mare de Deu dels Angels. Amb els 5 punts més importants per on passem, des de l'inici ( Ajuntament de Girona) fins el Santuari.

lunes, 14 de octubre de 2019

Santuari de la Mare de Deu dels Angels

Bon dia senderistes! Ens adentrem en la següent ruta; El santuari dels Àngels situat al cim del mateix nom que s'havia anomenat Puig Alt i Pujols, a 485 m. d'altura, punt més alt del massís de les Gavarres, ofereix unes magnífiques vistes sobre les planes del Gironès i la Selva.

Aquesta ruta em crea molta nostàlgia ja que des de petita he fet en família, i per tant sempre estic disposada a fer-la  i a recordar la meva infància muntanyera.
Així dons   sortint de Sant Pere de Galligants, al cor del Barri Vell, travessem la bonica Vall de Sant Daniel per anar guanyant alçada fins a arribar a la carena de Serra Magina, que separa les aigües del Celré de les de la Riera de Palagret.
Fent camí pel mateix recorregut podrem aturar-nos a reposar al Coll de Trobada, amb bones vistes cap a la plana gironina.

Finalment, arribarem al Santuari de la Mare de Déu dels Àngels. Des d’allà, en un dia clar, podem gaudir de vistes privilegiades a les comarques gironines, visitar l’església, on al 1958 van contraure matrimoni el pintor Salvador Dalí i l’excèntrica Gala, o dinar i allotjar-nos a l’hostatgeria

Resultado de imagen de mare de deu dels angels girona        Resultado de imagen de mare de deu dels angels girona

martes, 8 de octubre de 2019

Mare de Déu del Mont

Hola Senderistes! Seguim de ruta, avui us presento l'excurció a La Mare de Déu del Mont.

La Mare de Déu del Mont (1.125 m ) és un santuari i una muntanya situada a l'àntic municipi del Bessagoda a l'Alta Garrotxa. Actualment forma part del municipi d'Alvanyà (Alt Empordà). Les viestes des del santuari són espectaculars i és que la muntanya domina tota la plana de l'Empordà i és un mirador expecional de tota l'Alta Garrotxa i del vessant sud del Pirineu gironí (des del Puigmal fins el Canigó).

Tot i que el dia no acompanyava gaire, vam decidir fer una petita ruta no molt lluny  de casa.
L’inici de la ruta va ser al poble de Beuda, un cop aparcat el cotxe ( pàrquing gratuït just d’arrere l’església) i amb  les botes ven lligades  ens iniciem en l’aventura, tot seguint el cartells i indicadors de la ruta.

Després de  gairebé 4 hores caminant i fer uns 10km aproximadament vam arribar al nostres destí, el Santuari. On gaudim d'paratge i podem endevinar des del Canigó fins al Puigmal, podem veure també el Cap de Creus i el Golf de Roses i seguidament la resta de muntanyes de la comarca de la Garrotxa.

A continuació  un petit resum de les característiques de la ruta, i un vídeo recopilatori.

Temps total de la ruta: 6:03 minuts

Salud i Muntanya

sábado, 5 de octubre de 2019

Congost de Mont-Rebei

Hola Senderistes!! Avui vull compartir amb tots vosaltres  la que per el moment es la meva excursió preferida, la que m’ha arribat a deixar sense paraules  amb els seus paratges i vistes. Us presento...

El congost de Mont-rebei, està format pel riu Noguera Ribagorçana en travessar la serra del Montsec i separa el Montsec d’Ares (Catalunya) del Montsec d’Estall (Aragó). Constitueix l’únic congost de Catalunya que es manté verge. Únicament és travessat per un camí de ferradura parcialment excavat a la roca que permet gaudir d’una manera molt espectacular d’aquest indret. Les parets del congost arriben a assolir més de 500 metres de caiguda vertical, amb punts on l’amplada mínima  és de només 20 metres.

Aquesta sortida es pot realitzar des de diversos punts de vistes o activitats, segons l’època de l’any o el gust de l’excursionista  ens donen l’opció de fer-la:

• Amb kayak (anar i tornar amb kayak)
  • Amb kayak i vaixell (anada amb kayak i tornada amb vaixell)
  • Amb kayak i a peu (kayak-trek: anada amb kayak i tornada a peu)
  • Amb vaixell (anar i tornar amb vaixell)
  • Amb vaixell i a peu (anar amb vaixell, i tornar a peu)

L’opció que jo vaig decidir va ser anar i tornar a peu, per així conèixer be el territori, gaudir de les magnífiques vistes i de l’aire pur i lliure. Us puc dir que va ser una experiència única, i molt recompensable poder gaudir de les vistes un cop vaig fer l’esforç de pujar la paret d’escalinates. Amb això també vull dir, que em queda pendent tornar i fer la sortida amb kayak i gaudir la muntanya des de un altre punt de vista.

Per altra banda he de dir, que portava la sortida mínimament preparada, prèviament vaig buscar la ruta i veure on poder deixar el cotxe.  El parc disposa de aparcament gratuït i sense reservar però, s’ha de ser previsor i si es reserva t’assegures de que tot vagi bé.

A l’hora de fer la ruta caminant, la pots fer per lliure amb un  guia que t’explica i t’ensenya els paratges,  recons i vistes més impressionants. La meva opció no va ser aquesta, jo vaig decidir fer-ho per lliure i trobar i investigar lo millor del Congost.  Per finalitzar, un cop acabada la ruta en una petita botiga, gaudim d’un museu on ens explica les varietats d’animals que hi podem trobar en el parc, la fauna i naturalesa.

A continuació, adjunto la pagina web oficial del congost on podem trobar horaris, activitats, fotos i més informació necessària per organitzar la sortida perfecte.

viernes, 4 de octubre de 2019

Benvinguda

Hola Senderistes!

Soc l'Inma apassionada de la muntanya i l'aire lliure,  per aquest motiu em vull introduir en el mon del Blogg i així, poder compartir les meves vivències i rutes amb tots vosaltres, poder enriquir-me  de les vostres opinions  i aportacions.